56081.jpg

BELANGRIJKE MEDEDELING voor Prymaxx spray blussers

 

Heeft u een sprayblusser vóór 2019 aangeschaft? Dan is het belangrijk het onderstaande te lezen!

 

uni-prymaxx-1-3.png

Zou u de aan u geleverde blussers even kort willen controleren?

De controle betreft de onderrand van de blusser.

 

Mocht er één “uitbollen”, herkenbaar aan de rand (binnen de cirkel op bijgaande foto), spuit dan even kort met de blusser om de overdruk weg te laten en geef dit alstublieft aan ons door zodat wij deze kunnen omruilen.

 

 

uitbolling

 

Na uitgebreid onderzoek is gebleken dat de leverancier van de aluminium bus een aantal bussen geleverd heeft die niet beantwoorden aan de hoge kwaliteitseisen van Prymaxx.

 

Inmiddels zijn zowel de kwaliteit als de controle hierop aangepast en vanwege deze modificatie zijn/worden de oude Rijkstypekeur-nummers ingetrokken en krijgen alle Prymaxx sprayblussers een nieuw RTK-nummer.

Deze controle is wel belangrijk daar we inmiddels weten dat het zelfs mogelijk is dat ze kunnen openbarsten.

Er zijn een aantal ontdekt die niet goed waren zodat we deze onder garantie konden vervangen door nieuwe blussers. 


Klanten kunnen ze gratis omruilen bij ons (dealers) of bij Prymaxx.eu

Een controle instructiefilm en de gehele procedure staat op de website van Prymaxx.eu

Indien er een rand zichtbaar is, kunt u deze altijd onder garantie omruilen.  

LET OP:  de bus altijd leegspuiten.

 

 
 
 




NIEUWS › IN-CASE-OF-EMERGENCY (ICE) OP JE MOBIEL INSTELLEN

 

Regelmatig willen hulpdiensten (BHV, EHBO, Politie, Brandweer etc) bij een ongeval of andere noodsituatie familie of vrienden inlichten. Voorheen konden hulpdiensten deze snel vinden via de mobiele telefoon van het slachtoffer. Tegenwoordig zijn echter de meeste mobiele telefoons vergrendelt met een code, patroon of andere manier van beveiliging. Hulpdiensten kunnen op deze manier niet het In Case of Emergency (ICE) nummer achterhalen. Zowel voor de iPhone als voor Android mobiele telefoons is daar nu een oplossing voor.

iPhone
Deze functie is alleen beschikbaar voor iPhones vanaf iPhone 4S en voorzien van iOS 8 en hoger.
Ga op je iPHone naar de app ”gezondheid”. En vervolgens naar het tabblad Medische ID wat rechts onderin te vinden is. Klik rechtsboven op ‘wijzig’ en vervolgens kan je een contact toevoegen voor noodgevallen. Tevens kan je een relatie aan de persoon toevoegen (vader/moeder, vriend/vriendin, etc).

Als u de functie ‘toon bij vergrendeling’ inschakelt dan zult u voortaan als uw telefoon vergrendeld is links onderin ‘Noodgeval’ zien staan. Als u hier op klikt krijgt u uw medisch ID te zien zoals u die heeft ingevoerd.

Opmerking: Gezien de continue ontwikkeling door Apple kan het zijn dat dit artikel niet meer actueel is, voor vragen kunt u terecht bij Apple.

Android
Ga naar contacten en vervolgens naar groepen. Ga naar ‘ICE – contact bij nood’ en klik op de button om een contact toevoegen. Klik op ‘‘contact noodgevallen’ en maak of een nieuw contact aan of selecteer een bestaand contactpersoon. De contactpersoon staat nu in de groep ICE – contact bij nood. In geval van nood klik je op ‘noodoproep’ bij een vergrendeld scherm. Als je nogmaals links onderin klikt, zie je de ICE contactpersonen. Als deze functie niet bestaat op jouw telefoon dan kan je hetzelfde nog bereiken via een app als ‘ICE Gegevens‘ of de Nederlandse app ‘In Geval van Nood‘. Beide verkrijgbaar via de Google Play Store.