56081.jpg

Leveranciersmeldingen !!!

 
    
 

Kunt u de nieuwsbrief niet goed lezen? Bekijk de online versie

 
Ontwikkelingen en prijswijzigingen per 1 mei 2021
 
 

 

Beste relatie,


Allereerst willen wij u graag hartelijk danken voor de samenwerking gedurende deze ongekende tijden. Ondanks de lichtpuntjes aan de horizon staat vast dat ons leven blijvend veranderd is. Ontwikkelingen als digitalisering en groei van E-commerce gaan razendsnel; gevoed door de pandemie.

Als internationaal opererende groothandel hebben wij te maken met een grote verscheidenheid aan leveranciers. Door velen worden wij nu geconfronteerd met (aanzienlijke) prijsstijgingen.

Deze prijsstijgingen worden voor een groot deel verklaard door:
- gestegen grondstof- en arbeidskosten
- (tijdelijke) zeer hoge kosten van het containertransport

Een groot deel van onze producten komt uit Azië en momenteel is het (container)transport schaars en dus extreem duur. De prijzen van grondstoffen, zoals plastics, zijn ook sterk gestegen. Dit komt onder andere door de hogere vraag. Daarnaast stuwen de tekorten op de grondstoffenmarkt de prijzen verder omhoog. Prijsstijgingen van plastics (én van papier/karton) zorgen ook voor algehele gestegen verpakkingskosten.

Deze grondstof tekorten (geldt ook voor staal) en de lagere productiecapaciteit hebben naast het prijsopdrijvend effect helaas ook invloed op de levertijden. Deze zijn momenteel niet wat u van ons gewend bent en dit geldt voor al onze partners met productie buiten Nederland.

Wij staan dus met onze rug tegen de muur en kunnen al deze prijs- en kostenstijgingen niet langer zelf absorberen.

Wij vertrouwen erop dat u de noodzaak, om zeer uitzonderlijk een tussentijdse prijsverhoging door te voeren, begrijpt. Per 1 mei aanstaande zullen de nieuwe prijzen effectief zijn.


Wij hopen dat de situatie binnen de internationale handel snel stabiliseert en er een einde komt aan alle beperkingen in ons dagelijks leven en wij zodoende een mooie zomer tegemoet gaan.
 

Wij zien uit naar onze verdere samenwerking in 2021!

Met vriendelijke groet,
Team Vepa Bins

 


 

BELANGRIJKE MEDEDELING voor Prymaxx spray blussers

Heeft u een sprayblusser vóór 2019 aangeschaft? Dan is het belangrijk het onderstaande te lezen!

 

uni-prymaxx-1-3.png

Zou u de aan u geleverde blussers even kort willen controleren?

De controle betreft de onderrand van de blusser.

 

Mocht er één “uitbollen”, herkenbaar aan de rand (binnen de cirkel op bijgaande foto), spuit dan even kort met de blusser om de overdruk weg te laten en geef dit alstublieft aan ons door zodat wij deze kunnen omruilen.

 

 

uitbolling

 

Na uitgebreid onderzoek is gebleken dat de leverancier van de aluminium bus een aantal bussen geleverd heeft die niet beantwoorden aan de hoge kwaliteitseisen van Prymaxx.

 

Inmiddels zijn zowel de kwaliteit als de controle hierop aangepast en vanwege deze modificatie zijn/worden de oude Rijkstypekeur-nummers ingetrokken en krijgen alle Prymaxx sprayblussers een nieuw RTK-nummer.

Deze controle is wel belangrijk daar we inmiddels weten dat het zelfs mogelijk is dat ze kunnen openbarsten.

Er zijn een aantal ontdekt die niet goed waren zodat we deze onder garantie konden vervangen door nieuwe blussers. 


Klanten kunnen ze gratis omruilen bij ons (dealers) of bij Prymaxx.eu

Een controle instructiefilm en de gehele procedure staat op de website van Prymaxx.eu

Indien er een rand zichtbaar is, kunt u deze altijd onder garantie omruilen.  

LET OP:  de bus altijd leegspuiten.

 





NIEUWS › IN-CASE-OF-EMERGENCY (ICE) OP JE MOBIEL INSTELLEN

 

Regelmatig willen hulpdiensten (BHV, EHBO, Politie, Brandweer etc) bij een ongeval of andere noodsituatie familie of vrienden inlichten. Voorheen konden hulpdiensten deze snel vinden via de mobiele telefoon van het slachtoffer. Tegenwoordig zijn echter de meeste mobiele telefoons vergrendelt met een code, patroon of andere manier van beveiliging. Hulpdiensten kunnen op deze manier niet het In Case of Emergency (ICE) nummer achterhalen. Zowel voor de iPhone als voor Android mobiele telefoons is daar nu een oplossing voor.

iPhone
Deze functie is alleen beschikbaar voor iPhones vanaf iPhone 4S en voorzien van iOS 8 en hoger.
Ga op je iPHone naar de app ”gezondheid”. En vervolgens naar het tabblad Medische ID wat rechts onderin te vinden is. Klik rechtsboven op ‘wijzig’ en vervolgens kan je een contact toevoegen voor noodgevallen. Tevens kan je een relatie aan de persoon toevoegen (vader/moeder, vriend/vriendin, etc).

Als u de functie ‘toon bij vergrendeling’ inschakelt dan zult u voortaan als uw telefoon vergrendeld is links onderin ‘Noodgeval’ zien staan. Als u hier op klikt krijgt u uw medisch ID te zien zoals u die heeft ingevoerd.

Opmerking: Gezien de continue ontwikkeling door Apple kan het zijn dat dit artikel niet meer actueel is, voor vragen kunt u terecht bij Apple.

Android
Ga naar contacten en vervolgens naar groepen. Ga naar ‘ICE – contact bij nood’ en klik op de button om een contact toevoegen. Klik op ‘‘contact noodgevallen’ en maak of een nieuw contact aan of selecteer een bestaand contactpersoon. De contactpersoon staat nu in de groep ICE – contact bij nood. In geval van nood klik je op ‘noodoproep’ bij een vergrendeld scherm. Als je nogmaals links onderin klikt, zie je de ICE contactpersonen. Als deze functie niet bestaat op jouw telefoon dan kan je hetzelfde nog bereiken via een app als ‘ICE Gegevens‘ of de Nederlandse app ‘In Geval van Nood‘. Beide verkrijgbaar via de Google Play Store.